Jun 16, 2009

Bernafas dalam Lumpur

Assalamualaikum..

Hai wanita-wanita, gadis2 n aweks2 di luar sana..pekabo? kat sini adala skit benda nye yg aku nk share.this is about perfume yg terhangat di pasaran skg nih.korang baca n pahamkan dulu maksud hadith ni ekk..

Dari Abu Hurairah R.A, dia berkata, Raulullah S.A.W bersabda,

“ Wangian laki-laki adalah yang tercium baunya dan tidak nampak warnanya. Sedangkan wangian wanita adalah yang tampak warnanya dan tidak tercium baunya.”
(ditakhrij At-Tirmidzi dan An- Nasa’i)

Dari Abu Musa, dia berkata, Rasulullah S.A.W bersabda,

” Setiap mata adalah penzina, dan sesungguhnya apabila wanita itu mengenakan haruman kemudian dia berlalu menghadiri majlis, maka dia adalah penzina”
(ditakhrij Ashabus- sunan)

Drpd hadith ni, bulehla kita ckp yg sebenarnya…dragon ball ade 7 bijik semenye!hahahaha..astaghfirullah..siyesla skit.
Kesimpulan mudah je,jgn pakai wangi2 sampai menusuk hidung.biarlah perfume tu kita sndri jer yg bau,sbb kalau perfume yg kita pakai menarik perhatian lelaki,maka ibaratnya kita ini seperti penzina.klu lelaki takpe sbb mmg dlm hukum dibolehkan.aku pnah jmpa pmpuan yg pakai perfume(xtau cap ape,mgkn cap kepala lembu kot) bau harum semerbak.mase dia lalu dpn aku xbau lg, tp bile dh lepas..woww..smpai aku aaa…chhumm!bersinla beb.psl bau wangi dia tu bleh menyebabkan org tercari2 sape punya bau tu.aku teringin jgk nk tau cap ape yg dipakai tu,ingtkn nk bg kucing aku pakai.pastu suh jln2 kat kedai kopi.biar lelaki2 kt kg aku tercari2,siapakah yg berbau harum tu.hehehe..
Perfume tu utk kita senang hati bau kn.so xyahler pakai lebih2.klu nk elak bau bdn, deodorant pun dh mencukupi.ataupun mase mandi tu korang blehla gaha(paham dok gaha?mcm sental la.) limau nipis pd tempat2 yg menyebabkn bau bdn.insya-allah mujarab.cehh,mcm jual ubat daa.selain tu, rajin2 la mandi,pakaian kena rajin basuh.jgnler gantung 2-3 hari pastu pakai balik.ni biasenya kaum adam yg suka buat.klu bau bdn msih xhlg jgk..,ermm..korang terjun jela dlm loji indah water.aku pn xtau ape lg cara selain tu.
Bau bdn mmg kena jage wahai bro n sis,psl kesian kt kwn2, nk tegur tkt yg empunya diri malu.tp klu thn2, bleh migraine membe dibuatnye.(aku mmg sng sakit kepala dgn bau bdn yg mcm ba**la.isk isk..) mcm bernafas dalam lumpur.klu sedut,bleh lemas.klu thn, lemas jgk..sadiss tul.
jd check la sama ada bau bdn anda mengganggu orglain atau x. ..renung2kan dan selamat beramal!

0 comments: