Aug 31, 2009

cerita 1001 bosan - part 1


assalamualaikum dan selamat sejahtera.

penemuan menunjukkan seorang manusia sedang berada dlm kebosanan yang di tahap impak maksima.atau dgn kata lainnya tahap gaban atau disebut juga orang sebagai bosan tahap cipan.ada juga org yg menyebut bosan di tahap gila b*b* iaitu suatu perkataan yg seeloknya tak disebut di sini sbg menghormati bulan Ramadhan Kariim yang sangat mulia dan berganda2 amalan pahalanya.


walau bagaimanapun, kebosanan ini didapati telah menyebabkan otak menjadi beku atau juga agak lembab berbanding biasa.ermmm...boleh dikatakan di tahap luar biasa.disebabkan kerja sebenrnya belum lagi tiba, jadi boss di tempat kerja beliau telah meminta beliau membina laman web sekolah. beliau dgn berat hati dan mungkin ada juge sikit sebyk sumpah seranah di dlm hati,telah memulakan kerja2 construction tersebut tanpa menggunakan batu bata mahupun simen cap ayam.
bagaimanapun utk memendekkan jalan yg panjang,beliau mengambil keputusan untuk membina laman blog sahaja yg mudah,ringkas,tepat,berinformasi dan cemerlang gemilang terbilang.didapati beliau telah mengupload pelbagai template namun tiada satupun yg berkenan di hati beliau.dan tidak bersesuaian dgn konsep sekolah.itu lah sbb utama beliau menjadi bertambah bosan dr hari ke hari.kekadang beliau fikir nk buat begini..

di dalam hati, beliau mengatakan "bakpela dok upoh jer org wat laman web.apekehelnye dekutss..."..ohh kesian..smpai begitu skali kata beliau dlm hati.namun beliau berusaha sedaya mungkin untuk membuatnya.hari demi hari beliau bertambah rabun kerana mengadap skrin komputer yg memaparkan pelbagai aksi template yg memualkan.ohh..kesian sguh beliau..
namun beliau yakin,beliau akan dpt menyiapkannya dlm tempoh yg beliau sndri tak mahu pasti.sebelum ini,beliau pernah diminta membuat mural di dinding makmal komp tempat beliau bertapa sehari2 di waktu opis hour.dlm kemalasan yg melampau,masih juga siap dgn bantuan tenaga dan moral support drp org2 sekeliling.
nnt kita akan saksikan apakah hasil mural tersebut.saya akan menerjah beliau utk mengetahui hasilnya.terjah menerjah!

0 comments: